Fremantle - Perth Trigg Beach - Reisverslag uit Perth, Australië van Raquel Bloem - WaarBenJij.nu Fremantle - Perth Trigg Beach - Reisverslag uit Perth, Australië van Raquel Bloem - WaarBenJij.nu

Fremantle - Perth Trigg Beach

Door: BloemenDaal

Blijf op de hoogte en volg Raquel

25 Januari 2012 | Australië, Perth

Zo de campervan weer ingeleverd, het was voor Leif echt een heel groot afscheid...het arme jochie moest gewoon huilen. Hij zei al, ik word er zo verdrietig van want m'n bed is weg. Maar we hebben hem gelukkig gerust kunnen stellen dat we naar een heel leuk ander bed gaan. De campervan hebben we maandag ochtend nog schoongemaakt, Roy de buitenkant...alle insecten eraf gehaald...phf en ik de binnenkant. De eigenaar was dik tevreden, gelukkig maar want er zat een buts in het raam en het zonnescherm was niet helemaal 100%. We hebben daar een taxi genomen, na dat we eerst bij de bushalte hadden gewacht met 40gr. Gek waren we, voor de 50 dollar zijn we lekker met een airco taxi naar Trigg Beach gegaan. Zondag hadden we nog met Koen, Marianne en de kids heerlijk gegeten in Little Creatures = bierbrouwerij in Fremantle en hadden we alvast de sleutel van hun huis gekregen. Maandagochtend zijn we nog naar Maritime Museum geweest, erg indrukwekkend wat voor Nederlandse historie hier is, vooral aan Westkust van Australia.

Aangekomen in het huis in Trigg, hebben we eerst alles open gezet want het was erg warm binnen. Later kwam Marianne met de kids en hebben met met z'n allen heerlijke risotto gegeten. De eerste nacht sliepen we in de kamer van Ingrid, erg warm zonder airco. Vanaf de tweede nacht konden we in de kamer van Koen en Marianne slapen....met airco...heerlijk. Want hun zijn nu naar Sydney om daar Australia Day te vieren.

Wij gaan het morgen in Perth, Kings Park vieren. Vanaf 19.30 schijnt er een geweldige vuurwerkshow gegeven te worden op de Swan River, vanaf Kings Park erg goed te zien. We gaan verkleed in Aussie kleding...net koninginnedag bij ons....denken wij...

Vandaag naar Rottnest Island (ratteneiland). Dit eiland is door een Nederlander ontdekt, hij dacht dat er ratten op het eiland zaten, vandaar ook de naam. Maar het zijn quokka's, buideldiertjes. Het was daar erg warm, 42 graden...dus we hebben het rustig aan gedaan. Eerst met de ferry vanaf Hillary naar Rottnest gevaren, toen de bus shuttle op het eiland genomen, hop on hop off. Bij onwijs leuke baaien uitgestapt en heerlijk genoten. Aan het einde van de dag de ferry weer terug genomen en heerlijk gegeten bij de Mexicaan. De bus weer naar Trigg genomen en behoorlijk bezweet thuis gekomen. haha thuis, ach ja zo voelt het wel...!

Zo te lezen gaan we volgende week, als we weer in Nederland zijn, dik 50 graden terug.

See ya!

• 25 Januari 2012 - 15:38

Menno:

luitjes was erg leuk om jullie te volgen de afgelopen weken!

beetje jaloers ben ik wel, volgens mij ben ik niet de enige :)

geniet van de laatste dagen en goede reis naar huis!

See ya (snel weer in Vianen), Menno

• 25 Januari 2012 - 18:54

Ria:

Nou liefjes jullie hebben dezen vakantie weer beleeft en hoe, geweldig. Nou weer terug naar de kou zal wennen worden hoor.
    Ikwens jullie een gezellige reis terug,
    Tot gauw.
    liefs van mij xxx
    Ria.

• 26 Januari 2012 - 15:10

Sjaak En Yvonne:

Super super wat hebben jullie een prachtige vakantie.Het zit er bijna op,zeg maar tegen Leif dat oma ook nog wel een bedje voor hem heeft. Ik ben benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft als hij terug is.Nou na dit telefoontje weet ik het niet meer .Ik mis jullie nou wel hoor. xxx

• 26 Januari 2012 - 16:58

Ineke:

Wat is het toch achteraf hard gegaan enne...je moet mij maar eens bijpraten over alle namen die je noemt, ben het ff kwijt....tja ik ben ook bang voor een groot temperatuur verschil, maar de dagen gaan lengen :-) jongens geniet nog maar van de laatste dagen daar en van de warmte!!! Tot gauw groetjes Ineke (ook namens Dirk natuurlijk...)

• 26 Januari 2012 - 20:08

Melissa:

Hoi lieverds!

Wat een mooie verhalen en foto's allemaal.. ben zo jaloers! hihi..
    Super dat Leif het ook zo naar zijn zin heeft!
    Nog een paar daagjes genieten daar en dan komen jullie weer terug in het KOUDE Nederland..

Heel veel plezier nog!
    Dikke kus Melissa

• 27 Januari 2012 - 18:50

Fred_diana En Kids:

de tijd vliegt voorbij voor jullie wat gaat het toch snel.wij wensen jullie nog veel plezier daar down under,en een goede terugvlucht.gr

• 27 Januari 2012 - 20:42

Bert En Rich:

Lieve vriendjes wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen, maar wat is t warm!!!! Genieten jullie nog maar even heerlijk van jullie laatste dagen en een dikke zoen van ons toppers! Xxx voor Leif van Britt en Senn

• 28 Januari 2012 - 21:49

Lizet:

nou de koek is bijna op, jullie hebben het geweldig gehad, goede reis terug ,en een dikke kus thuis komen is toch ook weer heerlijk, tot snel