Doi Suthep Tempel en Sammy's cooking school - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Raquel Bloem - WaarBenJij.nu Doi Suthep Tempel en Sammy's cooking school - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Raquel Bloem - WaarBenJij.nu

Doi Suthep Tempel en Sammy's cooking school

Door: Bloemendaal

Blijf op de hoogte en volg Raquel

01 Augustus 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na een goede nachtrust in onze mooie hotelkamer zijn we de eerste volle dag in Thailand rustig begonnen met een ontbijt in het hotel-restaurant. Tegen de middag hebben we een taxi genomen naar de Doi Suthep tempel bovenop de berg in Chiang Mai. Na een leuke taxirit van ong 40 min kwamen we daar aan. Om de tempel te bereiken moesten we 300 traptreden beklimmen maar voor ons gevoel waren het er minder. Prima met deze warmte. Het was van onder aan de trap tot boven bij de tempel een indrukwekkend geheel. Leuke kraampjes in het onderste gedeelte en het laatste gedeelte van de trap was prachtig met als trapleuning een schitterende draak van onder naar boven. De tempel zelf was ook erg mooi met heel veel goud. We moesten zonder schoenen de tempel in en Raquel moest een sarong aan om de blote benen te bedekken. Leif vond het ook super en wilde met alle boeddha's en Geisha's op de foto. Heel mooi om dit gezien te hebben. De taxichauffeur had beneden gewoon op ons gewacht en na wat souvenirs gekocht + een heerlijke mango juice reden we weer terug naar ons hotel om te relaxen in de airco en te douchen. In de avond zijn we met de gratis shuttlebus van het hotel naar de bekende Night Market van Chiang Mai gebracht waar we lekker konden shoppen en heerlijk hebben gegeten. Terug in het hotel weer lekker geslapen om vandaag de dag door te brengen bij Sammy's cooking school. Wat een geweldig lieve mensen en wat hebben we heerlijk gekookt en gegeten. Ook Leif heeft super mee geholpen en vond het ook heel leuk. We hebben zo'n 6-7 gerechten gemaakt die we uiteraard ook zelf mochten opeten en ze waren heerlijk. Veel geleerd bij Sammy's. Nu relaxen in het hotel en zo nog wat drinken in de stad. Morgen gaan we naar het Elephant Nature Park om 2 dagen en 1 nacht door te brengen. Dat horen jullie laterrrrr...

• 01 Augustus 2014 - 15:34

Ans:

Nu de conditie is goed zo te lezen.Leif zou t niet gek doen bij mij op Yoga.Enwat een lekkere versnaperingen zo langs de weg te koop.Prachtige foto,s Genieten maar xxx

• 01 Augustus 2014 - 16:50

Lizet Bloem:

geweldig krijg er nu al zin in super foto s lief klein boeddha tje

• 01 Augustus 2014 - 17:27

Melissa:

Super leuk om te lezen. Wat een leuke foto's :-)
    Heel veel plezier bij het Elephant Nature Park!
    Xxxx

• 03 Augustus 2014 - 10:52

Felix:

Hey luitjes.
    Leuke foto's weer zeg geniet ervan
    Dikke kus aan Leif