Laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Raquel Bloem - WaarBenJij.nu Laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Raquel Bloem - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Thailand

Door: Bloemendaal

Blijf op de hoogte en volg Raquel

15 Augustus 2014 | Nederland, Vianen

Vandaag voor de 2de keer een scooter gehuurd om het oosten van Koh Chang te ontdekken. In dit deel woont voornamelijk de plaatselijke bevolking en zijn de resorts schaars door gebrek aan strand aan deze kant van het eiland. Het zou een prachtige zonovergoten scooterdag worden! Na het eerste stuk gereden te hebben zijn we naar een prachtige waterval Klong Nonsie gegaan waar we na een korte wandeling en lastige klim over de rotsen heerlijk konden zwemmen onderaan de waterval. Leif vond het weer super om te klimmen over de rotsen door de jungle om de waterval te bereiken. Daarna zijn we verder gaan touren over dit mooie rustige deel van Koh Chang met hun super vriendelijke bevolking. We gingen richting het uiterste puntje van het oosten om lekker te gaan lunchen op de pier van Salak Phet die ons was aangeraden en waar ook een tempel was te zien die overigens weer prachtig was!! De pier van Salak Phet waren we onbedoeld voorbij gereden en kwamen we op een ander klein piertje aan waar we toen maar hebben gegeten en daar kregen we geen spijt van. We hebben daar uitmuntende vis gegeten die in de top van onze ranglijst komt wat betreft visgerechten. We bestelden een halve kilo verse krab van de grill en die was echt vers want bij binnenkomst liepen we langs de emmers waar ze in zwommen. Ook bestelden we Grouper, een tropische vis die was klaargemaakt met heerlijke kruiden, knoflook, pepers en een heerlijk sausje. Echt een topper! Daarbij nog een groot bord fried rice met garnalen + drankjes en het kostte ons weer bijna niks. Op de terugweg richting ons resort hebben we nog een waterval Thon Mayom aangedaan. Daar moesten we onverwachts veel geld voor betalen om daar te komen. Bij de andere watervallen was je steeds 20 baht pp kwijt (ong 40 eurocent) en bij deze mocht als toerist 200 baht neerleggen. De Thai overigens 40 baht. Hahaha. Toch maar gedaan en het was weer de moeite waard met weer een fikse klim door de jungle en rotspartij. Echt avontuur. Hierna het laatste stuk gereden en nog wat souvenirs gekocht in Klong Prao en om ong 19.00 uur de scooter weer ingeleverd. 1 dag scooterhuur voor 200 baht is natuurlijk ook spotgoedkoop. Daarna nog even gezwommen in het mooie zwembad en toen op straat langs de gezellige eetstalletjes gelopen om heerlijke loempia en maïskolf te kopen en op te eten. De geur van al die eetstalletjes gaan we echt missen. Wat een genot. Toen op het strand bij Savay Bar nog een kleine maaltijd gegeten + de mooie vuurshow gekeken die elke avond werd opgevoerd en toen naar bed voor de laatste nacht op Koh Chang. De volgende dag werden we na het ontbijt opgepikt door de minibus om naar de Ferry te worden gebracht voor de terugreis met boot en bus naar Bangkok waar we voor de laatste nacht een Airport hotel hadden geboekt omdat we de volgende dag vroeg terug zouden vliegen naar Helsinki. Het hotel was prima (de bedden konden beter) maar voor die 20 euro klagen we niet. Die avond nog een heerlijk diner gegeten bij een restaurantje langs de straat in de buurt van het hotel. Het was weer zo ontzettend lekker. De heerlijke Phad Thai seafood, kip met verse groente en cashewnoten, gefrituurde verse groente, en nog een heerlijk garnalengerecht met de nodige drankjes voor 610 baht (ong 13,50 euro). Het is echt niet te geloven. Toen de laatste nacht in Thailand doorgebracht en de volgende dag met 2 goede vluchten met FinnAir via Helsinki weer in Amsterdam geland waar we na de vermoeiende reisdag weer kunnen terugkijken op weer een onvergetelijke vakantie. Wat wordt de volgende bestemming...

• 15 Augustus 2014 - 21:40

Melissa:

Super om te lezen dat jullie zo'n geweldige vakantie hebben gehad! XXXX

• 16 Augustus 2014 - 10:33

LIZET:

Nou dat helemaal super geweest dus , we hooren gou in het echt alle veren dikke kus en geniet nog lekker na